Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

Σπύρος Παπασπύρος : Όταν το ψεύδος γίνεται συνήθεια .

 Όταν το ψεύδος γίνεται συνήθεια



Στην 26η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Γιάννης Μυλωνάκης, που δεχόταν επίθεση για το πολύ μεγαλύτερο του πραγματικού κόστος πολιτιστικών εκδηλώσεων που ανέθεσε σε εταιρείες-ενδιάμεσους φορείς, είπε: «Ο ΠΑΟΔΑΠ το 2023 ανέθεσε σε μια εταιρεία όλες τις εκδηλώσεις του».
Στην 27η Συνεδρίαση, έλαβα τον λόγο δημοσίως και είπα ότι δεν ισχύει ο ισχυρισμός αυτός του Δημάρχου και ότι προφανώς είναι παραπληροφορημένος. Στην εν συνεχεία απάντησή του ο Δήμαρχος, το "διόρθωσε" κάπως, είπε ότι «πάνω από 15 εκδηλώσεις ανατέθηκαν από τον ΠΑΟΔΑΠ στην εταιρεία «SYRIX». Μέχρι λίγο πριν την απάντησή του, πραγματικά πίστευα ότι είχε παραπληροφορηθεί, μετά κατάλαβα ότι ψεύδεται εσκεμμένα.
Κατά την διάρκεια του 2023, ο ΠΑΟΔΑΠ πραγματοποίησε πάρα πολλές εκδηλώσεις. Εξ αυτών, η συγκεκριμένη εταιρεία παραγωγής (αστική μη κερδοσκοπική) ανέλαβε 2 μόνο εκδηλώσεις με συγκεκριμένο μουσικό σχήμα που εκπροσωπεί, που παρουσίασε την δουλειά του με μια διήμερη το Πάσχα (διήμερο θρησκευτικών συναυλιών) και μια διήμερη το καλοκαίρι στο «3οΦεστιβάλ Πολιτισμού» (αφιέρωμα στα τραγούδια του ελληνικού κινηματογράφου). Να σημειώσω ότι η καλλιτεχνική αυτή εταιρεία δεν είναι ενδιάμεσος φορέας, όπως αυτές που καλά γνωρίζει ο Δήμαρχος και ένα τουλάχιστον πρωτοκλασάτο στέλεχός του …
Για να γίνει αντιληπτό τι σημαίνει «ενδιάμεσος φορέας», είναι ο τρόπος που ο Δήμαρχος ανέθεσε την παράσταση «Μαγικό κλειδί» της κυρίας Ρουγγέρη (και άλλες). Ενώ υπάρχει η παραγωγός εταιρεία «Βίκτωρ Κουλουμπής και Σια-Οργάνωση Θεατρικών Θεαμάτων» (γιός της κυρίας Ρουγγέρη, που προφανώς την εκπροσωπεί και στην οποία ανέθεσαν την παράσταση οι Δήμοι Κορωπίου, Κιλκίς και άλλοι), ο Δήμαρχος ανέθεσε την παράσταση στην εταιρεία “ΧΑΤΖΑΝΤΟΥΡΙΑΝ ΜΑΡΚΑΡ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ - Υπηρεσίες Οργάνωσης Επιστημονικών ή Πολιτιστικών Εκδηλώσεων». Προφανώς, η εταιρεία αυτή στην συνέχεια προσέλαβε την εταιρεία «Β. Κουλουμπής», πιασ΄τ΄ αυγό και κούρευτο» δηλαδή, που λέει ο λαός μας. Για την Ιστορία, η ίδια ακριβώς θεατρική παράσταση κόστισε στον Δήμο Κορωπίου 3.500 ευρώ, στον Δήμο Κιλκίς 6.000 ευρώ (μαζί όμως με τα έξοδα κινήσεως, μεταφοράς σκηνικών- ηχοφωτιστικών-κοστουμιών, σιτίσεως και διαμονής 13 τουλάχιστον συντελεστών) και σε μας 9.500 ευρώ.
Κατακλείδα: Ο Δήμαρχος επιχειρεί να κατευνάσει την ανησυχία αρκετών στελεχών του, με τις τουλάχιστον περίεργες επιλογές του και την έως σήμερα απουσία οποιουδήποτε σοβαρού έργου ακόμη και σε επίπεδο προγραμματισμού. Χρησιμοποιεί συνεχώς χονδροειδή ψεύδη και συκοφαντίες για να τους κρατά «στην γραμμή».
Με προβληματίζει ο Δήμαρχος, πόσο ευφυές είναι να ισχυρίζεται πράγματα που μπορούν εύκολα να διαψευσθούν από τα επίσημα στοιχεία; Περιμένω να δημοσιεύσει τις άλλες 13.

Σπύρος Παπασπύρος
τ. Πρόεδρος ΠΑΟΔΑΠ

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

Αθανάσιος Μπαλάσκας : Άνοιξαν τα σχολεία , όμως τα πρώτα δείγματα δεν είναι ενθαρρυντικά....

 


Δεν μου αρέσει να προτρέχω, ούτε να γίνομαι άδικος. Όμως τα πρώτα δείγματα δεν είναι ενθαρρυντικά, καθώς μαζί με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών (στους περισσότερους Δήμους της χώρας), απωλέσθηκαν και τα δύο σημαντικότερα πλεονεκτήματά που είχαν, δηλαδή η ευελιξία και η αμεσότητα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων. Κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει πλέον να βρεθεί έναν μηχανισμός που θα υπερκεράσει τις χρονοβόρες διαδικασίες των Οικονομικών Υπηρεσιών των Δήμων και να δώσει την απαραίτητη «αυτονομία» στις σχολικές μονάδες. Είναι αδύνατον οι Διευθυντές να προϋπολογίσουν με ακρίβεια τα έξοδα των σχολικών μονάδων! Είναι αδύνατον οι Διευθυντές να περιμένουν έγκριση για κάθε βίδα που χρειάζονται! Είναι αδύνατον οι Διευθυντές να στέλνουν email για να «πιάσουν σειρά» όταν προκύπτουν ζητήματα ασφαλείας! Είναι αδύνατον οι Διευθυντές να κάνουν τη δουλειά του λογιστή με αποδόσεις φόρων κλπ! Είναι αδύνατον μια διοικητική υπηρεσία του Δήμου, αποκομμένη από τη σχολική πραγματικότητά να κρίνει ποια είναι απαραίτητη δαπάνη και ποια όχι! Όπως είπε πρόσφατα μια φίλη Διευθύντρια, το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ψυχρά ως μια ακόμα «δομή» του Δήμου! Αναμένουμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση, αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών θα δημιουργήσει αρκετές δυσλειτουργίες. Και κάτι τελευταίο. Επειδή διαβάζω διάφορα σχόλια στο διαδίκτυο, η αλήθεια είναι ότι στο Δήμο Αγίας Παρασκευής (όπως και στους περισσότερους Δήμους που γνωρίζω) οι Διευθυντές δεν έχουν πιστωθεί ακόμα κανένα χρηματικό ποσό για το νέο σχολικό έτος. Υπενθυμίζω ότι οι σχολικές επιτροπές καταργήθηκαν στις 6.10.2023 με τον υπ’ αριθμόν 5056 Νόμο, δηλαδή ένα χρόνο πριν.

Αθανάσιος Μπαλάσκας

Διευθυντής 1ο ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής